1966 decemberében kezdték gyártani. A ZIL-157 felváltására-az 1964-től gyártott ZIL -133 polgári célokra készülő tehergépkocsi bázisán- fejlesztették ki.* Háromtengelyes, összkerékmeghajtású, teherszállításra és vontatásra alkalmas tehergépkocsi. A menettulajdonságai különféle terepen és éghajlati viszonyok között is kiválóak. Szerkezeti felépítése hagyományos. A vezetőfülke háromszemélyes. Az alvázkeret „U” keresztmetszetű fő- és kereszttartókból álló szegecselt szerkezet. Merev tengelyes futóművébe elöl és hátul félelliptikus laprugókat építenek. Csörlős változatát is készítik. A csörlőt a gépkocsi elején az alvázra helyezik el, meghajtását a kétfokozatú osztóműről kapja. A motor elektromos rendszere árnyékolt. A gumiabroncsok levegőnyomása a vezetőfülkéből állítható.
* ZIL-131 A, ZIL-131 D és ZIL-131 V nyerges vontató változatait gyártják.
A ZIL-151 felváltására 1961-től gyártották.
Merevtengelyes, elől hosszanti félelliptikus laprugókkal hátul himbás felfüggesztésű, félelliptikus laprugókkal. A sebességváltó az első, és a hátrameneti fokozatokat kivéve szinkronizált. Osztóműve kétfokozatú, az alváz elején elhelyezett csörlő meghajtására mellékhajtással rendelkezik. Menet közben szabályozható abroncstöltő berendezéssel szerelt. Vezetőfülkéje háromszemélyes, lemezből préselt. A hátsó oldalfal lenyitható, az oldalfalak mentén egy-egy lehajtható üléssel van ellátva.
Csörlős és csörlő nélküli változatait is gyártották. Elektromosan árnyékolt, nyergesvontató, tartálykocsi, és zárt felépítményű változatokat is gyártottak.
Merevtengelyes, elől hosszanti félelliptikus laprugókkal hátul himbás felfüggesztésű, félelliptikus laprugókkal. A sebességváltó az első, és a hátrameneti fokozatokat kivéve szinkronizált. Osztóműve kétfokozatú, az alváz elején elhelyezett csörlő meghajtására mellékhajtással rendelkezik. Menet közben szabályozható abroncstöltő berendezéssel szerelt. Vezetőfülkéje háromszemélyes, lemezből préselt. A hátsó oldalfal lenyitható, az oldalfalak mentén egy-egy lehajtható üléssel van ellátva.
Csörlős és csörlő nélküli változatait is gyártották. Elektromosan árnyékolt, nyergesvontató, tartálykocsi, és zárt felépítményű változatokat is gyártottak.
ZIL-157
kis teherbírású
terepjáró gépjármű
kis teherbírású
terepjáró gépjármű
Típus: | ZIL-157 |
Saját tömeg: | 5800 kg |
Szálítható tömeg: | 2500 kg |
Vontatható tömeg: | 3600 kg |
Kerékképlet | 6*6 |
Fajlagos teljesítmény: | 9,65 kw/t |
Hosszúság: | 6922 mm |
Szélesség: | 2315 mm |
Magasság: | 2915 mm |
Rakfelület mérete: | 3570 mm*2200 mm |
Terepszög elől/hátul: | 35°/40° |
Minimális fordulókörsugár: | 12 m |
Nyomtáv elől/hátul: | 1755mm/1750mm |
Tengelytáv: | -AB: 3655 mm -BC: 1120 mm |
Max. sebesség műúton: | 65 km/h |
Üzemanyagtartály térfogata: | 150+65 l |
Hatótáv műúton: | 850 km |
Lejtőmászó képesség: | 28° |
Gázlóképesség: | 0,8 m |
Motor típusa: | ZIL-157 K |
Motor rendszere: | benzinüzemű, négyütemű, vízhűtéses |
Hengerek elrendezése/száma: | soros/6 |
Max. teljesítmény(kw/Le): | 80/109 |
Sebességváltómű: | 5+1 fokozatú, kézikapcsolású |
Tengelykapcsoló: | egytárcsás, száraz |
Fékrendszer: -üzemi: | pneumatikus dobfék |
-rögzítő: | mechanikus dobfék |
Elektromos rendszer: | 12 V |
Gyártó vállalat: | Lihacsov Művek(ZIL) |
Alkalmazási helye: | Szovjetúnió, VSZ tagországok |